Dah Berapa Bulan?

dalam Uncategorized oleh

interventi chirurgici al pene video Dengar tajuk macam orang dok bertanya dah berapa bulan mengandung pulak kan. Eh jangan salah faham memang aku ni nampak gemuk tapi aku tak kandungkan anak sesiapa pun.  Hahaha.. saja dok melawak sekali sekala jangan la serius sangat korang. Ekceli aku ni dah beberapa bulan tak menghabdet blog ni. Memang rindu sangat nak menulis tips-tips…

un pene piccolo Baca Lagi

Percutian Ke Sri Aman Sarawak – Teksi Terlalu Mahal

dalam Percutian/Sarawak - Sri Aman oleh

ingrossare glande Alhamdulillah, syukur sangat sebab dapat bercuti dan melancong ke Sri Aman Sarawak baru-baru ni. Untuk pengetahuan semua di Malaysia khususnya Sarawak mempunyai banyak tempat-tempat menarik. Ramai yang tak tahu di sebalik kemeriahan pusat pelancongan di Sarawak terdapat satu daerah iaitu Sri Aman. Sri Aman (asalnya Simanggang) merupakan salah satu bandar dan bahagian dalam Sarawak. Bahagian kedua…

Baca Lagi

Rejab dan Salah Faham.

dalam Macam-Macam oleh

Sebenarnya tidak terdapat dalil-dalil yang menentukan kelebihan bulan ini. Justeru, dapatlah diringkaskan bahawa bulan ini samalah dengan bulan-bulan lain. Untuk mendapat gambaran ringkas tentang tuntutan al-Sunnah di dalam bulan ini perhatikanlah kenyataan-kenyataan berikut: 1. Al-Quran menjelaskan bahawa bulan Rejab adalah salah satu daripada al-Ashhur al-Hurum (bulan-bulan haram). Firman Allah Ta‘ala (al-Taubah 9:36): Maksudnya: Sesungguhnya bilangan…

Baca Lagi

Perpisahan

dalam Blog oleh

Perpisahan meleraikan kasih Menagih runtuhan tangis Mengimbau himpunan kenangan Menitis serangkai rasa Raja juntai air mata Jika hilang emas di timur Tanyalah pada mentari Jika hilang salju di gunung Tanyalah lurah yang memungkiri janji Jika hilang kasih sayang Pada siapa harus bertanya Perpisahan mengaut seribu kenangan Tunas sebuah kepastian Persahabatan yang ternoktah Oleh kawan yang…

Baca Lagi

Pintu Ramadhan

dalam Blog oleh

Saat pintu ramadhan terbuka mesra Membuka hijab cinta Di pangkaran yang mengharum kasturi Taburlah kuntum kuntum rabbani Mekar di kolam nurani Dengan limpahan keberkatan Dengan pancaran kasih sayang Saat pintu ramadhan terkuak Mengundamg wangian Mubarak Di halaman yang tercalit kemungkaran Renjislah titis ketaqwaan Menaungi perigi kehidupan Dengan embun muhasabah Dan nur istiqamah.

Baca Lagi

1 3 4 5 6 7 244
Kembali Ke Atas